"Kuteybe" için 16 adet haber bulundu

Ahmed el-Kâtib'e reddiye (28-29): Şia'nın ilk nesillerinin imamet hakkındaki inancı neydi / Ehlibeyt İmamları halifeleri meşru mu sayıyordu

Ahmed el-Kâtib'e reddiye (28-29): Şia'nın ilk nesillerinin imamet hakkındaki inancı neydi / Ehlibeyt İmamları halifeleri meşru mu sayıyordu

"Buhârî ez-Zührî’den; o Urve’den; o da Aişe’den şöyle haber verdi: Fâtıma (a.s.) Ebû Bekr’e karşı öfkelenmiş, ona darılmış ve vefat edinceye kadar onunla konuşmamıştır… Eşi Ali O’nu geceleyin defnetmiş, bunu Ebû Bekir’e bildirmemiş ve cenaze namazını kılmalarına da izin vermemiştir.”

Ayetullah Kemal Haydari'den Sekaleyn Hadisi Dersleri (51)

Ayetullah Kemal Haydari'den Sekaleyn Hadisi Dersleri (51)

Alusî devamında şöyle diyor: “Bu haberler Ehl-i Beyt kavramının genel anlamını daraltmakta, sınırlamaktadır. Ev hangi anlamda olursa olsun bir sınırlama söz konusudur. Bununla kastedilen abanın altında bulunan kimselerdir. Dolayısıyla hanımı bu kelimenin kapsamına girmez.”

İbn Kuteybe Dineverî’nin Şiîliği hakkında

İbn Kuteybe Dineverî’nin Şiîliği hakkında

İbn Kuteybe ve eserleri konusunda Pakistanlı bir Sünnî âlim Mizanu’l-kutub adında bir kitap yazmış ve kitabında İbn Kuteybe’nin ve birçok Ehlisünnet âliminin aslında Şiî olduğunu ileri sürmüştür. Bu makale bu iddiayı araştırmayı, Pakistanlı müellifin iddiasını kaynaklar ve kanıtlar çerçevesinde tenkit etmeyi amaçlamaktadır.

İbn Teymiyye'nin Ehl-i Beyt (a.s.) Düşmanlığı (4)

İbn Teymiyye'nin Ehl-i Beyt (a.s.) Düşmanlığı (4)

İbn Teymiyye Emevîlerin yapmış olduğu cürümler ve kötü ameller meselesini İsrailoğulları ile mukayese etmiş ve şöyle demiştir: Ümeyyeoğullarının cürmü, İsrailoğullarının cürmünden daha büyük değildir. O halde Muaviye'nin, Hasan’ı zehirleme emri vermesi, onun bazı savaşlarının emrini vermesi gibiydi. (Minhâcu’s-Sünne, c. 2, s. 255)

Ayetullah Kemal Haydari'den Sekaleyn Hadisi Dersleri (34)

Ayetullah Kemal Haydari'den Sekaleyn Hadisi Dersleri (34)

Ricâl sahasındaki eserlerimize baktığımızda, Şia'ya inanç noktasında muhalif de olsa sika bir kişiden aktarılan hadisi kanıt saydığımızı görürsünüz. Bu tür hadisler bizim (Şia'nın) terminolojimizde ‘muvassak’ olarak ifade edilir.

İbn Teymiyye’nin Ehl-i Beyt (a.s.) Düşmanlığı (2)

İbn Teymiyye’nin Ehl-i Beyt (a.s.) Düşmanlığı (2)

Ricâl ilminde Ehl-i Sünnet’in en büyük âlimi sayılan İbn-i Hacer Askalanî, yine Ehl-i Sünnet’in en muteber ricâl kitabı olan Lisanu’l-Mizan’da şöyle yazmaktadır: “İbn-i Teymiyye, Allame Hillî'ye cevap vereyim derken kendini o kadar kaptırdı ki bu durum Ali b. Ebî Talib'in (a.s.) makamını düşürmesine neden oldu.” (c. 6, s. 319)

“Zamanının İmamını Tanımak” ile İlgili Hadisin Sıhhati

“Zamanının İmamını Tanımak” ile İlgili Hadisin Sıhhati

"Bu makalede, Ehlisünnet’in sahih ve güvenilir kabul ettiği kaynaklar çerçevesinde, bu hadisin itibarı ve bütün Müslümanlarca kabul edilebilirliği incelenmiştir. İleride görüleceği üzere hadisin sıhhatinden şüphe duyanların sayısı oldukça azdır ve inkârları ilmî temelden yoksundur."